Surplus

-
Genre: Documentaires / Onderwerp: Cultuur 39
Cover van de film 'Surplus'
Regisseur Erik Gandini
Scenario Erik Gandini
Muziek Johan Söderberg
Producent Erik Gandini
Releasejaar 2007
Lengte54 minuten
DragerDVD
TrailerBekijken

Samenvatting

Antiglobaliseringsgoeroe John Zerzan ziet het reclamespotje als het machtigste communicatiewapen ooit uitgevonden. De ontvanger wordt gereduceerd tot een machteloze consumptieslaaf, die gelooft dat het kopen van dingen zaligmakend is. SURPLUS is een poging deze ‘consumptieslaven’, goed voor het verbruik van vier vijfde van de natuurlijke bronnen, te verleiden tot nadenken. Daarbij bedient de film zich van dezelfde technieken als het reclamespotje en rollen uit hun verband gerukte soundbites als ‘people don’t shop’ en ‘I love this company’ over de lippen van Bush, Berlusconi, Chirac, Poetin en Castro. Rustpunten zijn de gesprekken met wereldburgers, zoals een handelaar in dure sekspoppen, een internetmiljonair die een dagtaak heeft aan het uitgeven van zijn geld en een Cubaanse die zich vergaapt heeft aan de westerse overvloed.

Bestellen

DVD € 5,99 Bestel!
Dvd, 1 disk, speelduur 52:00 minuten
Uiterlijk 12 januari in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede boeken?
Bezoek Leukomtelezen.